הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
חנ(ק')ה לזרסון
פועלו של היוצר:
ישוב:
נולדה 31.12.1903. נפטרה 2.5.1980. הייתה חברת קיבוץ בית אלפא. אשת שדה דגולה. פתחה בין השאר זן חדש של מלפפון הידוע בכל העולם כ'טיפוס בית אלפא' וכן זן חדש של מלון הידוע בשם 'טל הגלבוע'.

כך נכתב עליה באתר של קיבוץ בית אלפא:
נולדה בלודז', פולין. בילדותה ונעוריה הייתה חניכה ומדריכה בקן השומר-הצעיר. תלמידה מצטיינת בגימנסיה עברית.
בשנת 1922 עלתה לארץ, בעלייה בלתי-לגאלית, דרך טורקיה, סוריה ולבנון. עבדה במושבה מסחה אצל איכרים, בגידול טבק, בשכר של שני גרושים ליום.
בשנת 1924 הצטרפה עם חלק מ"קבוצת מסחה" לקיבוץ בית-אלפא ומאז הוקדשו כל שנות חייה לעבודה בשדה ובגן-הירק. במשך השנים שיפרה כל הזמן את רמתה המקצועית והגיעה לשיאה בשנות השישים. ידיעת שפות מרובות אפשרה לה לבוא במגע עם טובי המומחים בעולם. התמסרה במיוחד לטיפוח לזנים חדשים של ירקות: שום, מלפפון, מלון, אבטיח, דלעת, חסה, פול ועוד. גן-הירק של בית-אלפא היה מן המתקדמים והמפורסמים בארץ ולהנקה היה חלק מכריע בכך.
עשרות משתלמים ממשקים בארץ ומחו"ל היו באים לעבוד וללמוד במחיצתה. הייתה בין הראשונים בארץ שזכו בפרס העבודה המכובד. כן זכתה בפרס "הזרע" (1960) ובעוד פרסי הוקרה רבים.הנקה הייתה עצמאית מאוד במעשיה ובמחשבותיה – אדם יוצר. וכמו כל אדם יוצר, היתה מחוננת בדמיון פורה שאיפשר לה לראות דברים מראש ולכוון את המעשה בהתאם. כך הגיעה לטיפוח זני ירקות: בדמיון ראתה אותם יותר יפים, גדולים, יותר טעימים ויותר מתאימים לאקלים שלנו. בשנים האחרונות רצתה לגדל את אירוס הגלבוע בחצרנו. שתי מטרות היו בפניה: רצתה להציל את האירוס מכליה ורצתה לקרב את היופי לחצרנו. היום ממשיכים את עבודת טיפוח האירוס של הנקה בטירת-צבי ובמכון וולקני. שם מגדלים את אירוס הגלבוע בצבעים שונים ועומדים להפיץ אותו בכל העולם. חלומה של הנקה
חדש
אין תוצאות
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות