הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
מסילות
גרעין במסילה, של חברי השומר הצעיר מפולין, הוקם בסוף שנת 1932 בראשון לציון, ועבר לגבעת מיכאל, ליד נס ציונה, במסגרת חילופין עם קיבוץ השומר הצעיר הצ'כי שעבר לראשון לציון. בגבעת מיכאל עבדו רבים מחברי הקיבוץ בעבודות חוץ והעבירו את שכרם לקיבוץ. באוגוסט 1937 עלו 16 חברים מהגרעין לעמק בית שאן והקימו יחד עם שלושה גרעינים נוספים את היישוב מעוז. בנובמבר 1937 עזבו חברי גרעין במסילה את מעוז ועברו להתיישבות זמנית ליד תל עמל, והחלו לעבד את האדמות שהוקצו להם. עם זאת, חלק מחברי הגרעין נשארו בנס ציונה. בתחילת 1938 עברו חברי תל עמל לנקודת הקבע שלהם והשאירו לחברי במסילה את החומה, המגדל וגדר התיל. ביוני 1938 נקרא שם הקיבוץ מסילות על שם הגרעין "במסילה" ועל שום קרבתו לתוואי מסילת רכבת העמק. ביולי 1938 חגגו חברי הגרעין את הקציר הראשון של הקיבוץ.

ב-22 בדצמבר 1938 עלה הקיבוץ לנקודת הקבע שלו כיישוב חומה ומגדל קרוב לבית שאן הערבית. במעבר לנקודת הקבע לקחו אתם את החומה והמגדל של תל עמל. אל גרעין במסילה הצטרפו זמן קציר לפני המעבר לנקודת הקבע, חברי גרעין "תל חי" של חברי השומר הצעיר מבולגריה. בחודשים הראשונים סבל הקיבוץ מהעדר כביש. במאי 1939 הונח אבן פינה לבית ילדים, הבית הראשון מחוץ לחומה. הילדים שהו באותה תקופה בניר דוד. עד סוף 1940 הוקמו מבנים רבים ששיוו לקיבוץ מראה של קיבוץ ותיק[. הקיבוץ גידל תבואה, מטעים, ירקות, צאן ובקר ועופות. במקום התקיימו ניסיונות בהשקיה במים מלוחים. על אלו נוספו בריכות דגים שניצלו את המים המלוחים.
מקור: ויקיפדיה

עיון נוסף
חדש
אין תוצאות
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות