הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
רם-און
רָם אוֹן הוא מושב עובדים בחבל תענך השייך למועצה אזורית הגלבוע. גרעין ההקמה של רם און, שהורכב מבני מושבים ובוגרי בתי ספר חקלאיים מהנח"ל, שהשתייכו לארגון שלח, עלו ביוני 1958 באופן זמני לנורית שעל הגלבוע. בשנת 1961 ירדו החברים מהגלבוע אל ההיאחזות הקבועה, שבה נמצא המושב כיום.

בדף הנוכחי מוצגים שירים מהקלטות היסטוריות של רם און (שנות השישים) ושירים יותר חדשים מחג המושב. כך כתבה לאתר 'שירה עובדת' ישראלה ינאי, ממושב רם-און, לאחר שהעברנו לה את ההקלטות ההיסטוריות אותן קיבלנו מארכיון קיבוץ גבת והעברנו דיגיטציה: 
"הופתענו ונהנינו עד מאד לקבל את ההקלטות ה"היסטוריות". המבצע שלכם לשימור הזמר ההתיישבותי מרשים מאד. היה נפלא לחזור ב"מכונת הזמן" ולשמוע את עצמנו כפי שהיינו לפני 48 שנים.  תודה לכם על שאפשרתם זאת.
ברם-און תמיד אהבנו, ועדיין אוהבים לשיר.  לכל חג ואירוע נכתבו פזמונים מהווי המושב, שהותאמו למנגינות קיימות, והתארגנה להקה ששרה להנאת הציבור. לאט-לאט "התמסדנו" והבאנו מנצחים שעבדו עם הלהקות וגם הלחינו מנגינות מקוריות לשירים שנכתבו. בין היתר גדעון חן ז"ל מנהלל  וגיורא קופל מכפר יהושע.
מילות השירים בהקלטה מההופעה בגבת ב 1968 נכתבו בידי חבר המושב, ואחד המשתתפים בהופעה – חומי ינאי.(פרט, כמובן לשירה של לאה גולדברג) הלחנים המקוריים, לשיר זה ולשיר על עמק תענך, נכתבו ע"י מי שהיה אז מנצח הלהקה – מנחם קול. (מנצרת עלית)  שני השירים האחרים לפי המנגינות של "תום דולי" ו"זמר הפלוגות".
מאז ועד היום אנחנו ממשיכים לשיר בהרכבים שונים ועם מנצחים שונים. בסוף שנות ה-80 חברנו לאנשי קיבוץ יזרעאל ושרנו במקהלה משותפת כ-17 שנים.  ב-8 השנים האחרונות יש לנו חבורת זמר ברם און שנקראת "שיר בגלבוע". החבורה מורכבת מחברי הדור הראשון והדור השני, והיא שרה בהדרכת אילון אבירם, ומופיעה באירועים במושב וכן משתתפת בערבי זמר של ההתיישבות. פשוט – אוהבים לשיר!"

יוצרים ביישוב

יוצרים פעילות
אילן זהרוני כותב\ת
להקת מגדלי הקינרס כותב\ת; מבצע\ת; מלחין\מלחינה
עוזי מאירי מבצע\ת
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
אהבה משונה רם-און חומי ינאי גדעון חן חג המשק לא ידוע
אהבתה של תרזה דימון רם-און לאה גולדברג מנחם קול שירי אהבה; שירי ארץ ישראל; שירי ארץ ישראל, המיטב; שירי משוררים מנחם קול להקת מגדלי הקינרס
זמר תענ"ך רם-און חומי ינאי מנחם קול חג המשק; שירי ארץ ישראל מנחם קול להקת מגדלי הקינרס
ילדי הכפר רם-און אילן זהרוני שי לביא חג המשק; שירי הווי; שירי טבע ועונות השנה; שירי ילדים משתתפי המופע
לצמוח כאן בעמק רם-און אילן זהרוני טובה פורת חג המשק לא ידוע
פעם פעם רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק לא ידוע
רם-און בשבילי רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק לא ידוע
שיר ה-40 רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק לא ידוע
שיר הדור הצעיר רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק לא ידוע
שיר הותיק רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק לא ידוע
שיר הטרקטור רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק
שיר נשיר לרם-און רם-און עידו דגני עידו דגני חג המשק לא ידוע
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות