הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
הנערה משדה בוקר
ישוב שדה בוקר
מילים נתן אלתרמן
השיר

תווים\מילים

אודות השיר
פסנתר: נחומי הרציון
הקלטה מקורית מביצוע הבכורה של השיר, בחג מחצית היובל.
קדמו לשירה מילות זיכרון מהאירוע, שנאמרו ע"י נחמה כהן, ואח"כ עפרה פיימן, שביימה את אירוע החג, קוראת קטע מעלון הקיבוץ, שנכתב בעקבות הרצח של ברברה.

שיר נוסף שהולחן ע"י נחומי לאותו אירוע: ארץ הנגב

מילות השיר והתווים מתוך: "לא ברוח לא ברעש" (פרקי יצירה של אמנים ממדרשת שדה בוקר) הוצאת "תמוז" 1992.

מספר נחומי הרציון על נסיבות הלחנתו של השיר: 
"שירו של נתן אלתרמן שהייתה לי הזכות להלחין אותו לחג חצי היובל של שדה בוקר, שנערך במשק ב-21 באוקטובר 1977. באותה שנה ניצחתי על חב' הזמר של שדה בוקר, קיבוץ ומדרשה. בהכנות לחג פנו אליי מוועדת החג להלחין את שירו ההיסטורי של אלתרמן.
הבקשה החמיאה לי מאוד, לקחתי האתגר ברצינות והבאתי השיר לוועדה. הם היו נפעמים ונרגשים למשמע השיר, והחליטו לכלול אותו במסיבה. החבורה שרה אותו יחד ובפתיחה, היה סולו של חיימון טוגנדהפט". 

להלן פרטי האירוע שהובילו להירצחה של ברברה פרופר:
ברברה פּרוֹפֶּר, חברת הקיבוץ, יצאה עם עדר העיזים למרעה ונרצחה ע"י בדווי, שירה בה מאחור. המקרה התפרסם בעיתונות ובחדשות וזעזע את הציבור בארץ. זה היה ביום שלישי, 23 בספטמבר 1952.
נתן אלתרמן הגיב מיידית ב"טור השביעי" שלו בעיתון "דבר", ביום שישי, ז' בתשרי תשי"ג 26 בספטמבר 1952. 
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות