הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
ידעתי
השיר

מילות השיר

יָדַעְתִּי קֵן חֶמְלָה                

הָאַהֲבָה זָרְחָה                  

מִקִירוֹתָיו, מֵחַלוֹנוֹ,            

מִשֻּלְחָן מִכֻּרְסָה                

מִיּוֹשְׁבֵי בוֹ.                       

 

יָדַעתִּי קֵן חֶמְלָה                                               

הָאַהֲבָה כָּבְתָּה

בֵּין קִירוֹתָיו, בַּחַלוֹנוֹ;

אֵין שֻלְחָן, אֵין כֻּרְסָה,

אֵין יוֹשְׁבֵי בוֹ.

 

אודות השיר

את המילים לשיר כתבה נורית שושני בימים כאובים של פירוק בית ההורים ופרידה כואבת מכל חפץ דומם, מן הריח המיוחד, מין הספרייה, מן המטבח, שנשארו בבית לאחר שהלכו הוריה לעולמם בזה אחר זה, תוך חודשיים. הלחן הזדמזם בה תוך כדי הכתיבה הדומעת.

באותם ימים התפרסמו באחד העיתונים דבריו של הרב שך, שאמר, שילדי הקיבוצים גדלו כמו שפנים בלי כל קשר להוריהם, בלי שורשים – דברים אלו גרמו לנורית לחשוב שהיה כדאי להראות לו את השיר הדומע והמתגעגע הזה שלה. בית שלי ב-ה' הידיעה, היה בית הורי". היא מספרת. ומוסיפה: "הם היו מחנכי, כל שביב של תרבות וערכים שקיים בי, מהם שאבתי, הם טמנו בנפשי את אהבת השיר והלחן, את האהבה לשפה העברית, את אהבתי לנוף הארץ הזאת את ההבנה לזולת ואת החמלה, כל זאת למרות שנולדתי בקיבוץ, גדלתי בקיבוץ ואני חיה בקיבוץ עד היום".

אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות