הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
שיר הפיראטים
ישוב בית אלפא
מילים ציונה שביט
ביצוע קבוצת צאלה
השיר

מילות השיר

לְהוּק יֵשׁ וָו

וּוָו זֶה הוּק.

תָּנִין שׁוֹבַב

בְּלִי כָּל פִּקְפּוּק,

בַּלַע יָדוֹ

וְסוֹף פָּסוּק.

 

לְכָל אָסוֹן

 יֵשׁ פּתָּרוֹן,

הַתָּנִינוֹן

בַּלַע שָׁׁעוֹן.

הוּא מְתַקְתֵּק,

לֹא מִתְעַיֵּיף,

הוּק מְשַׁקְשֵׁק

וּמִתְעַלֵּף.

 

אַז כָּל הָעֶדֶר

בְּלִי כָּל סֵדֶר,

נַס בְּלִי נֶדֶר

לְקוֹל הַשֶׁדֶר.

אֵיזֶה חֶבֶר?

מִי פֹּה גֶּבֶר?

כָּל פִּירַט

רַץ לְכָל עֵבֶר.

יוֹרֶה מִפֹּה

קוֹפֵץ לְשָׁם...

קֵץ הָעוֹלָם!

אודות השיר
ציונה שביט מספרת:
ההצגה "פיטר פן" הועלתה במסגרת סיום בית הספר היסודי בבית-אלפא (כתה ו') על ידי קבוצת "צאלה" בשנת 1977. זו הייתה מסורת של שנים, שנמשכה עד שבית הספר התאחד עם שאר קיבוצי הסביבה בבית ספר "רימון" במסילות.
כל הכותבים והמבצעים היו אז חברי בית אלפא: הבמאית – מאירה הכהן ז"ל מחנכת ומנהלת בבית הספר, וכן, מדריכת מורות ב"אורנים" (בנם של מאירה ואברהם הכהן השתייך לקבוצה), התפאורן ראובן טרייבר מעצב סביבתי (גם לו היה בן בקבוצה), התלבושות רעיה שמר והגי שיזף (חדר התלבושות שהן הקימו ותחזקו לאורך שנים שימש גם את קיבוצי הסביבה), המוזיקה דוד עורי ז"ל גם לו היה בן בקבוצה, והמילים שלי (ציונה שביט). הייתי אז מורה לחינוך מיוחד בבית הספר. 
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות