הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
יוסף ירון
פועלו של היוצר:
1900. יליד העיר בוצ'אץ' שבגליציה המזרחית (עירו של עגנון). עלה ארצה ב-1920, ראשית העלייה השלישית, והיה ממיסדי קיבוץ בית-אלפא. נגינה בגיטרה הוא למד בעצמו בשנים הראשונות בבית אלפא. בשנת 1933 קיבל מהקיבוץ אישור ונסע לתל אביב ולמד שם במשך כשנה סולפג' וניצוח מקהלות תוך שהוא מממן את מחייתו בעבודה בבורות סיד. ב-1940 (זמן הפילוג הראשון בתנועה הקיבוצית) עבר עם כל המפאיניקים לקיבוץ רמת יוחנן (יחד איתו עבר גם היוצר ורועה הצאן מתתיהו שלם). יחד עם ידידו, מתתיהו שלם היה במשך שנים רבות רועה צאן. גם הוא 'חטא' בכתיבה מוזיקאלית והחלק העיקרי בכתיבה זו הוקדשה לליל הסדר בקיבוץ רמת יוחנן. באתר קיימת יצרה בשם 'דודי לי ואני לו' שהולחנה במיוחד לטקס זה, והושרה עשרות שנים במסגרתו. 

עיון נוסף
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
דודי לי ואני לו רמת יוחנן מן המקורות יוסף ירון מן המקורות; שירי חגים שחר שטייף; תמר רז
דודי לי ואני לו רמת יוחנן מן המקורות יוסף ירון הרכבים קוליים; מן המקורות; שירי חגים חברי המשק
הירדן רמת יוחנן יוסף ירון יוסף ירון שירי ארץ ישראל תמר רז
קול ברמה נשמע רמת יוחנן ירמיהו לא' יוסף ירון מן המקורות תמר רז
תהי שנה טובה רמת יוחנן עממי יוסף ירון שירי חגים תמר רז
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות