הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
יאיר רוזנבלום
פועלו של היוצר:
ישוב:
(6 בינואר 1944 – 27 באוגוסט 1996). היה מלחין ומעבד ישראלי. נמנה עם חשובי היוצרים בזמר העברי, ומזוהה בעיקר כמלחין הלהקות הצבאיות.
נולד בתל אביב ושירת כאקורדיוניסט בלהקת הנח"ל בתוכניתהּ "שמש במדבר". לאחר שחרורו הלחין לתוכניתה הבאה של הלהקה, "בפעם ה-18" (1964), את השיר "חופשה רבע שנתית". היה זה שירו הראשון שהתפרסם. לתוכנית ה-19 של הלהקה, "מהנח"ל באהבה" (1965), הלחין את השיר "ארבע אחרי הצהריים", למילותיו של יורם טהרלב (בן קיבוץ יגור). השיר היה המפגש הראשון של שני היוצרים, שמאז המשיכו להפיק יחד שירים רבים נוספים.
רוזנבלום הוא זה שגילה את הפזמונאית רחל שפירא (קיבוץ שפיים) והלחין את שירה הראשון, "מה אברך". את השיר מצא בחוברת זיכרון לזכר בן כיתתהּ של שפירא, אשר נהרג בקרב על גבעת התחמושת.
יאיר רוזנבלום שהה בבית השיטה בשנים 1988-1991. בתקופת שהותו של יאיר בבית השיטה, עקב בהתעניינות אחר חיי המקום, נוהגיו ומנהגיו. בתקופה זו (1990) הלחין רוזנבלום את תפילת יום הכיפורים "ונתנה תוקף". הלחנת הפיוט הוקדשה לזכרם של 11 בני הקיבוץ שנהרגו במלחמת יום כיפור, והוא הפך להיות מושר בלחן זה בבתי כנסת רבים. הביצוע המקורי היה של חנוך אלבלק חבר להקת הגבעתרון.
יאיר נפטר ממחלת הסרטן בשנת 1996, בגיל 52. הוא נטמן בבית העלמין בקיבוץ עינת.

מקורות
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
אין להם סבתות חולדה עמוס עוז יאיר רוזנבלום חג המשק; שירי הווי; שירי הווי,     המיטב    ; שירי עבודה ומולדת מקהלת ילדים
ונתנה תוקף בית השיטה אמנון ממגנצא יאיר רוזנבלום מן המקורות; שירי זיכרון; שירי זיכרון, המיטב; שירי חגים; שירי שבת וחג, המיטב; שירים מוכרים ואהובים הגבעטרון; חנוך אלבלק
לילה משמרות שלום חנוך שלום חנוך הרכבים קוליים; שירי הווי; שירים ישנים ואהובים יאיר רוזנבלום להקת המשמרון
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות