הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
שייקה פייקוב
פועלו של היוצר:
שייקה פייקוב נולד בשנת 1937 בתל אביב. בילדותו המוקדמת התגוררה המשפחה ב ״מקווה ישראל״. לאחר מות אמו בהיותו בן שש וחצי גר כשנה בקיבוץ גבעת השלושה ומשם, בהיותו בן שמונה שנים, עבר עם אביו לקיבוץ אשדות יעקב בו התגורר משנת 1945 ועד לסוף 1963. 
המורה הראשון שלו למוזיקה בכיתות הנמוכות היה רזי סולודר ז"ל מקיבוץ גשר. מורה נוסף שהטביע את חותמו על שייקה היה אברהם ארליך ז"ל מאשדות יעקב, תברואן במקצועו, ומוזיקאי אשר יסד את תזמורת המנדולינות ואת המקהלה של עמק הירדן, שמילאו חלק פעיל בחיי התרבות באשדות ובעמק.
את שיריו הראשונים הלחין בגיל 15, אך לפריצה משמעותית הגיע לאחר שירותו הצבאי, כשהוזמן ע״י חיל החינוך לפקד על צוותי ההווי של הנח״ל. שייקה שירת בצה״ל (1955-1958) כמפקד צוות  הווי נח״ל, עבר קורס מכי״ם, שרות קרבי, והיה צפן במילואים בחטיבת שריון צפונית בחפ״ק. שייקה השתתף במלחמות ובמבצעים כחייל מן השורה ונתן ביטוי לחוויותיו בשירים כגון ״נפגשנו שוב״, ״הנופלים על הרמה (לזכרם ברמה)״, ״הבחורים חזרו הביתה״, ״הארץ עוד תשקוט״, ״תקוות ימי״ ועוד.
לאחר שירותו הצבאי, חזר שייקה לקיבוץ והחל לעבוד במוסך. כעבור זמן החל להתלבט אם ללכת ללמוד מכונאות או ללכת ללמוד מוזיקה. אולם, מזכירת הקיבוץ דאז, טובה שימרון (אימו של הרמטכ"ל ה-13- דן שמרון) הציעה לו ללכת ללמוד מוזיקה. שקייה נענה והלך ללמוד מוזיקה בסמינר אורנים. 
שנות פעילותו המוזיקלית הענפה כוללת יותר מ-700 שירים אשר רבים מהם הפכו לנכסי צאן ברזל. לרוב שיריו המולחנים כתב בעצמו את המילים.
שייקה פייקוב עבד מטעם משרד החינוך כמורה למוזיקה ולנגינה על כלים שונים במשך 16 שנה בקיבוצים ובמוסדות שונים, ואף הלחין, ניגן וכתב שירים למופעים ולחגים לקיבוצים רבים (גבעת חיים איחוד, אשדות יעקב איחוד, מעברות ועוד) ,לדוגמא , הלחנים למופע היובל של קיבוץ מעברות או השיר ''בזכותם של אנשים כאלה'' שהלחין והפיק בשנת 2001 עבור ותיקי אשדות יעקב ויצא על גבי דיסק בביצוע של דודו זכאי. הוא אף היה המורה למוזיקה של שרל'ה שרון (גם היא מאשדות יעקב) ולטענתו היא 'המוצר שלו' (לימים הוא ילחין שיר של יורם טהרלב אשר תצבע שרל'ה שרון ויזכה אותה במקום הראשון בקדם ארוויזיון לשנת 1993).
משנות השבעים היה שייקה אחד המוזיקאים והמלחינים הבולטים בישראל, בדגש על פסטיבלים ותחרויות שונות. הוא השתתף ביותר מ-40 פסטיבלים ותחרויות זמר, פסטיבלים למבוגרים, לילדים, חסידיים, פסטיבל שירי ירושלים, בקדם אירוויזיון ובאירויזיון עצמו.
שייקה כתב עשרות שירים להצגות ולסרטים, בהם ״נערת הפרוורים״, ״נורית״, ״נורית 2״, ״קוראים לי שמיל״, ״רחוב שישים״, הוא הרבה לעבוד עם הבמאי ג׳ורג׳ עובדיה. 
הוא זכה בפרסים רבים, וביניהם בפרס אמ״י לשנת 2017 על תרומה יוצאת דופן לתרבות הישראלית.

גם בתקופה בה לא חי בקיבוץ, שייקה המשיך ללמד מוזיקה בקיבוצים שונים. אחד מהם היה 'משמר השרון', שם הוא גם התאהב בבחורה בשם רעיה, ועבר לקיבוץ כדי להתגורר יחד איתה. 

לשייקה בת אחת מנישואיו הקודמים ללאה מעיין. 

מתוך
ויקיפדיה העברית ומפרטים שנמסרו מפייקוב עצמו, וגם מתוך כתבה בעיתון 'זמן קיבוץ' של אבנר רון (תקוות ימי פלסו לי דרך...) מ-17.02.22.

עיון נוסף
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
אותו חלום אותו השיר עין החורש שמואל בן שלום שייקה פייקוב הרכבים קוליים; חג המשק; שירי הווי צביקה כספי חבורת הזמר
בזכותם של אנשים כאלה אשדות יעקב א שייקה פייקוב שייקה פייקוב חג המשק; שירי ארץ ישראל; שירי הווי,     המיטב    ; שירי עבודה ומולדת שייקה פייקוב דודו זכאי
בחזרה לעמק יפעת עמי השרוני שייקה פייקוב חג המשק; שירי ארץ ישראל צביקה כספי שלישיית יפעת
בין אדם לאדם משמר השרון שייקה פייקוב שייקה פייקוב שירי ארץ ישראל; שירים מוכרים ואהובים עודד פינחסי שלישיית המעפיל
ביתי שתול גבעת חיים א שמעון אופיר שייקה פייקוב שירי הווי לא ידוע
גם אני רוצה לשיר על הכנרת משמר השרון אילן גולדהירש שייקה פייקוב שירי ארץ ישראל; שירי ארץ ישראל, המיטב; שירים מוכרים ואהובים עודד פינחסי שלישיית המעפיל
החלום אשדות יעקב א שייקה פייקוב שייקה פייקוב שירי ארץ ישראל אריה לבנון שלישיית המעפיל
הציפור הרפה הזאת עין החורש מרים דרור שייקה פייקוב שירי ארץ ישראל; שירי ארץ ישראל, המיטב צביקה כספי דודו זכאי
ולירושלים עירך אשדות יעקב א מן המקורות שייקה פייקוב שירי ארץ ישראל; שירים מוכרים ואהובים שלישיית המעפיל
ונזכה ונחייה אשדות יעקב א מן המקורות שייקה פייקוב מן המקורות אריה לבנון שלישיית המעפיל
ונעלה בהר חניתה איזי מן שייקה פייקוב חג המשק; שירי ארץ ישראל אייל לנזיני דפנה צור
לזכרם ברמה כפר מסריק יוסי רחמן שייקה פייקוב שירי זיכרון; שירי מלחמה לא ידוע ג'ודי סילבר; סוזן (מהצמד סוזן ופרן)
לחוף ירדן דליה שייקה פייקוב שייקה פייקוב שירי אהבה; שירי ארץ ישראל; שירים מוכרים ואהובים שייקה פייקוב דודו זכאי
מודה אני פניה ברגשטיין שייקה פייקוב שירי ארץ ישראל עירית סנדנר
על הסף (הן ידענו) גבעת חיים א ארנון לפיד שייקה פייקוב הרכבים קוליים; חג המשק; שירי ארץ ישראל; שירי הווי; שירי הווי,     המיטב     שייקה פייקוב דבורה פיינברג; חבורת הזמר גח"א
צבעים של ילדות יפעת עמי השרוני שייקה פייקוב חג המשק; שירי הווי יאיר שדה בני אדר; מיכה להמן
שיר הבנאי העוגן אלי נצר שייקה פייקוב הרכבים קוליים; שירי ארץ ישראל; שירי ארץ ישראל, המיטב; שירי הווי שייקה פייקוב אפרת וייל עמית; דוד הראל; מישה בר אילן
תן חיוך משמר השרון תלמה אליגון שייקה פייקוב שירי אהבה; שירי הווי; שירי הווי,     המיטב    ; שירי משוררים מרטין מוסקוביץ' דודו זכאי
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות