הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
יעל תבורי
פועלו של היוצר:
ישוב: אפיקים
1936-2022. הייתה חברת קיבוץ אפיקים. התחנכה במוסד החינוכי משמר העמק. סיימה בגיל 17 ונסעה ללמוד מוסיקה לפני השירות הצבאי. למדה צ'לו, פסנתר, ניצוח ו-full curiculum ב-Guildhall school שבלונדון. כשחזרה, הצטרפה חזרה למשמר העמק ושרתה ב'תזמורת צה"ל' כצ'לנית וסקסופוניסטית. בתום השירות פגשה בתזמורת את כתריאל תבורי, בין קיבוץ אפיקים. השניים נישאו וקבעו את ביתם באפיקים. שניהם ניגנו בתזמורת הקיבוצים. בשנים 1962-73 ניצחה יעל תבורי יחד עם אבנר איתי על מקהלת איחוד הקבוצות והקיבוצים. ב-1973- עם לידת ביתה השלישית פרשה יעל והקימה את מקהלת עמק הירדן הנוכחית, עליה ניצחה כ-15 שנה. 
במשך כל השנים הללו לימדה במוסדות החינוכיים 'בקעת כנורות ו'בית ירח', ואח"כ המשיכה ללמד בבית הספר היסודי באפיקים עד פרישתה. בשנים האחרונות הרצתה על מוסיקה קלאסית. 
כל השנים הייתה תבורי שותפה פעילה בחיי התרבות של אפיקים: ניצחה על המקהלה, ניהלה חגים ליוותה בפסנתר- וכתבה עיבודים רבים למקהלה ולקולות (כמו 'הבחורים מאפיקים').

עיון נוסף
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
ושמחת בחגך אפיקים עמיקם אסם אמוץ ברונטמן הרכבים קוליים; שירי חגים; שירי שבת וחג, המיטב יעל תבורי מקהלת אפיקים
חי וקצבי אפיקים הדס יובל יעל תבורי שירי ארץ ישראל
חלום אפיקים עמיקם אסם יעל תבורי כללי לא ידוע
חם בקיץ אפיקים אמוץ ברונטמן אמוץ ברונטמן שירי ארץ ישראל; שירי ארץ ישראל, המיטב; שירי הווי; שירי טבע ועונות השנה יעל תבורי הבחורים מאפיקים
כל היש אפיקים עמיקם אסם יעל תבורי חג המשק; שירי הווי משתתפי המופע
לו רציתי אפיקים עמיקם אסם יעל תבורי שירי ילדים לא ידוע
לך אפיקים באהבה אפיקים הדס יובל יעל תבורי חג המשק
לכבוד החגיגה חולתה חיה כנעני חיה כנעני פסטיבל זמר יעל תבורי משפחת כנעני
שמורה אפיקים בארי חזק אמוץ ברונטמן הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; שירי אהבה יעל תבורי הבחורים מאפיקים; נדב בר-ניב
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות