הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
סתיו
ישוב בית אלפא
מילים זאב חבצלת
ביצוע נחמה הנדל
השיר

מילות השיר
רוחות הסתיו מעל עיניו
עלי זהב יצנחו
זו רוח סתיו נשוב תישוב
תסעיר מרוץ הדם

יחדיו נאהב בשמי העב
בשמי הסתיו דעכו
סתווי סתווים לאוהבים
אך סתיו אחד קיים

אזי נצעד, דממה תלאט
היד ביד בשניים
וסוד אחד להוט ילהט
ידליק מבט עיניים
אודות השיר
הפגישה הראשונה של נחצ'ה היימן עם זאב חבצלת הייתה עוד בהיותו רועה צאן (בקיבוץ בית אלפא, י.מ).  על הפגישה הזו הוא מספר: "לעולם לא אשכח את הרגע שהוא התפרץ מחוייך כולו אל החדר בצריף השבדי שבו התגוררנו. ישנתי בהכנסו וזאב אמר: תשמע בחורון, אני זאב, אתה כבשה, בוא נעבוד יחד. קח שיר שכתבתי ותלחין אותו. אמר והלך!  השיר היה "סתיו". השיר הוקלט על-ידי נחמה הנדל ולימים לאחר הכרות מקרית עם הזמר הצרפתי מקסים לה-פורסטיה הוא תורגם על-ידיו לצרפתית והוקלט בצרפתית (בשם Madam). מקסים לה פורסטייה כתב גם את המילים בשפה הצרפתית לשיר "פוגה קטנה" שהושר על-ידי הפרברים ללא מילים והוא אף שר אותו בשפה זו".
מתוך: JMRC
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות