הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
רונית אופיר
פועלו של היוצר:
ישוב: המעפיל
רונית אופיר (נולדה ב-1951 בקיבוץ המעפיל) היא זמרת ישראלית, שירתה בלהקת פיקוד מרכז בשנים 1972 - 1973 (יחד עם עוזי חיטמן, דורית ראובני, אלי גורנשטיין, ועוד). בין תפקידי הסולו הידועים שלה, בסולו משותף לה ולנאוה ברוכין הוא השיר "מקפלות המצנחים" שכתב והלחין יאיר רוזנבלום.
כשהשתחררה מהצבא למדה משחק בבית הספר לאומנויות הבמה "בית צבי", ולאחר מכן השתתפה כשחקנית וכזמרת במספר הפקות של התיאטרון הקאמרי, הבימה וכן בהפקות מוזיקליות שונות בתיאטרון המסחרי (כגון "אנו אנו הפלמ"ח").
בתחילת שנות השמונים למדה תנועה ומחול אצל מרס קנינגהם בניו יורק, ובשנת 1988 פתחה בקריירה עצמאית, בהפקות משותפות עם המפיק אמנון ברנזון, שלימים הייתה נשואה לו שנים אחדות. מהמופעים: "העגורים חוזרים" (שירים מהפקות עבר ידועות של ברנזון כגון "השטן ואשת האיכר", "הלוך הלכה החבריא" ועוד).
תקליט הסולו הראשון של אופיר, "צריך לחזור", יצא בשנת 1990 והוקדש כולו לשירים של המשורר נתן יונתן, שהולחנו במיוחד לתקליט על ידי מיטב המלחינים: חנן יובל, יצחק קלפטר, שם טוב לוי, שלמה יידוב, רם גורן וחיים לוי, שגם הפיק מוזיקלית את התקליט. שני השירים מהאלבום בהלחנת רמי גורן, הפכו לקלאסיקה: "צלילי קסטה רחוקים" ("פלורידה") ושיר הנושא "צריך לחזור".
לאורך שנות התשעים הקליטה מחדש שירי ארץ ישראל רבים במסגרת הפקות שונות כגון: "שיר ארץ" – קלטת וידאו בה מושמעים השירים על רקע צילומי נופי הארץ; "3000 לירושלים" – אלבום כולו משירים על ירושלים לרגל חגיגות 3000 שנים לעיר; "למולדתי" – אלבום אוסף משולש ממיטב הזמר העברי מתקופת טרום המדינה, פרויקט בעל ערך רב לשימור שירי התקופה (יצא לזכר דובי וערן שמיר, שנהרגו בזמן שירותם הצבאי בהפרש של 20 שנה זה מזה).

בשנת 1992 הוציאה אופיר בהפקתו של תמיר הרפז אלבום בשם 'פתאום געגוע' (רונית אופיר שרה סשה ארגוב) שמאוד הצליח ומכר מעל ל-20,000 עותקים. על האבום היא עבדה שנה שלמה יחד עם ארגוב והוא כלל שירים שלו שלא הושרו עד אז. מאוחר יותר הוציאה את 'למולדתי' ואז עברה להפיק בכוחות עצמה את האלבום: ספר 'אהבת הארץ' עם ציוריו של אברהם אופק ושירים משוררים עבריים. כמו כן הוציאה אופיר דיסק ספרותי-מוסיקלי המבוסס על 'אותו הים' של עמוס עוז ובהשתתפותו - היא שרה והוא קורא והמוסיקה של רמי הראל. ב-2010 הוציאה את 'בת קול', דיסק-ספר רב-תחומי שמשלב עבודות אמנות שלה, ליקוטים מארון הספרים היהודי ושירים. האלבום כולל דיסק אוסף עם 20 שירים, מבחר מתוך כל האלבומים הקודמים. 


חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
שבת בכפר רמת יוחנן מתתיהו שלם (ויינר) מתתיהו שלם (ויינר) שירי ארץ ישראל; שירי שבת; שירי שבת וחג, המיטב; שירים מוכרים ואהובים רמי הראל רונית אופיר
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות