הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
בנימין (גרהארד) פינטוס
פועלו של היוצר:
1907-1955. פינטוס (כך קראו לו כולם) נולד בנורדהאוזן שבגרמניה. בגיל 15 גורש מהגמנסיה בשל דיעותיו הקומוניסטיות. הוא נטל את כינורו והלך אל ויקרסדורף, כפר נוער מתקדם, שם המשיך ללמוד עד שקיבל את תעודת הבגרות, כאשר המקצוע העיקרי היה כמובן, המוזיקה.
בכל שנות בגרותו היה חבר בתנועת ה'בלאו - וויס' ואחר בי.י.וו.ב ובתנועת 'הבונים'. כחלוץ החליט ללמוד 'מקצוע' אמיתי - נגרות אבל כשרונו המוזיקאלי תבע את שלו, ולאחר שנה הלך לאוניברסיטת ברלין ללמוד מוזיקה, פילוסופיה והיסטוריה. את רוב הדוקטורט שלו עשה לבסוף באוניברסיטת פרייבורג וב-1930 קיבל תואר דוקטור למדעי המוזיקה. עבודת הדוקטורט שלו עסקה בחיי הקונצרט בגרמניה. לאחר מכן השתלם בניצוח מקהלות ובפיתוח קול, בכל שנותיו בברלין עבד ב'החלוץ' ובבית הספר 'אהבה'.
עם עליית הנאצים ב- 1933 הואשם בעוון קומוניזם, הועמד לדין ונידון לשנתיים מאסר, לאחר שנתיים בכלא הושלך למחנה דכאו ואחר לבוכנוולד והתענה שם עד שנת 1939. בשנות מאסרו למד עברית ושמר על קשר עם שליחי התנועה ועם שחרורו עלה לארץ ישראל. עם הגיעו לארץ הוא שהה באקדמיה למוזיקה, בקורס מיוחד שהעביר יהודה שרת למוזיקאים מקצועיים שניצלו מאירופה. הקורס  יועד לעזור להם להיקלט בארץ. לאחר הקורס הגיע לגבעת ברנר, שם כבר היו חבריו 'המוזיקנטים', איזי רייס ואורי רוזנבלט. בשנים האלו הכיר את חוה ונולדו להם 4 ילדים.
לפינטוס שהאמין וראה במוזיקה דרך חיים היה חלום. במקום שבו ילדים ומבוגרים שרים ומנגנים - החיים נראים ונשמעים אחרת. בניימין פינטוס היה ממייסדי ומקימי 'תזמורת בני הקיבוצים' ו'מקהלת הקיבוץ המאוחד' (שאף נקראה על שמו אחרי שנפטר). בנוסף הוא לימד ילדים לנגן וגבעת ברנר היתה ל'מודל' עבור קיבוצים רבים. בין השאר הקים את תיזמורת בני הקיבוצים. פינטוס פעל ללא ליאות להשיג כלי נגינה ושעות לימוד. 
פעילותו הגיעה לשיאה בחגי הקיבוץ ובתזמורות המקובצות של הקיבוץ המאוחד.

עיון נוסף
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
המנון הגבעה גבעת ברנר ארנון מגן בנימין (גרהארד) פינטוס אינסטרומנטלי; חג המשק
פתיחה לפסח גבעת ברנר מן המקורות בנימין (גרהארד) פינטוס שירי חגים
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות