הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
אהרון שמי
פועלו של היוצר:
ישוב: תל יוסף
אהרן שֵׁמי (1929 - 24 בספטמבר 2010) היה עיתונאי, סופר וסאטיריקן ישראלי. נולד ב-1929 בקיבוץ יגור. התחנך בקיבוץ תל יוסף, שהוריו נמנו עם מייסדיו. הצטרף לחי"ש, ובמלחמת העצמאות נפצע קשה בקרב בגלבוע. בתל יוסף נישא לרות, ובעקבות הפילוג בקיבוץ המאוחד עברו השניים לקיבוץ בית השיטה. היה רקדן וכוריאוגרף, ועבד עם נחום היימן וזאב חבצלת. השתתף כרקדן בפסטיבלים בינלאומיים של הנוער הסוציאליסטי.
ב-1962 עבר לתל אביב, ובה עבד כעוזר במאי בסרט "יהודית", בסדרת הטלוויזיה האמריקאית "מצדה", בסרטיו של אפרים קישון "ארבינקא" ו"תעלת בלאומילך", ובסרטו של מנחם גולן "פורטונה". ביים סרטי הדרכה לצה"ל וסרטי תדמית. הגה את הסיסמה "בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם".
כתב טורי פובליציסטיקה בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"דבר". נמנה עם מייסדי המוסף הסאטירי "דבר אחר". בתחילת פעולתו של ערוץ 2 היה חבר בצוות התוכנית "אין עם מי לדבר" שבהנחיית יאיר גרבוז.
בתל יוסף נישא לרות, ולזוג נולדו שלושה ילדים, רס"ן יובל שמי, טייס קרב, נהרג בשנת 1984 בתאונת אימונים, איריס, זמרת בלהקת "סקסטה" ורם.
נישא בשנית לדניאלה שמי, עיתונאית וסופרת, ולזוג נולדו שני ילדים, אסף וגיא, גיטריסט בלהקת "מרסדס בנד".

ערך חלקתי מתוך: ויקיפדיה העברית

מקור השירים שבאתר מהקלטות של שמי שבוצעו בספריה הלאומית במקביל להוצאת ספרו ''אנחנו אבן היסוד''. באתר קישרנו רק את השירים שהולחנו ע"י חברי קיבוצים. מי שרוצה להאזין לשאר השירים מוזמן להיכנס ישירות לאתר הספרייה הלאומית. לחצו כאן
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
איתן בית השיטה יהודה שרת יהודה שרת שירי זיכרון אהרון שמי
במקומותינו יש בית דין בית השיטה נתן אלתרמן סטפן וולפה כללי אהרון שמי
יש ילדים נען אברהם ברוידס דוד זהבי שירי ילדים אהרון שמי
לעבודה בית השיטה מתתיהו שלם (ויינר) מתתיהו שלם (ויינר) שירי ארץ ישראל אהרון שמי
לעבודה רמת יוחנן מתתיהו שלם (ויינר) מתתיהו שלם (ויינר) שירי עבודה ומולדת דוד שמעוני אהרון שמי
עולם חדש בית השיטה סיני לייכטר סטפן וולפה כללי; שירי ארץ ישראל אהרון שמי
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות