הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
ארנסט הורביץ
פועלו של היוצר:
10.6.1914-31.7.1996. היה מוזיקאי חבר קיבוץ בית השיטה. נולד בקינגסברג-גרמניה, לאב עורך-דין, שוחר תרבות. השכלה היתה בעדיפות הראשונה. למרות היות המשפחה חילונית, נחוגו בר-מצווה והחגים היהודיים, וביקרו גם בבית הכנסת.
החינוך המוסיקלי של ארנסט טופח מאוד. מורה מעולה קבע את דרך עיסוקו המוסיקלי כייעוד חייו.
ארנסט הצטרף לתנועת נוער ציונית וב-1932 בסיום התיכון, רצה להצטרף להכשרה ב"החלוץ".
הוריו סרבו כי רצו שילמד משפטים. עליית הנאצים קטעה את התוכניות והוא יצא להכשרה.
עלה באוקטובר 1934 עם גרעין "שלשלת", הצטרף לגבעת השלושה ומשם הגיע למעיין ובנה ביתו עם תרצה.
נולדו תמנע, רפאל וחוה. המשפחה הוכתה קשות כאשר רפאל נפל באימונים.
ב-1939 עלו הוריו והגיעו לבית השיטה (ואחיו לבן-שמן). כל חייו היה ארנסט מוסיקאי, המנגן בפסנתר בכינור ומעמודי התווך בעיצוב התרבותי-מוסיקלי של חיינו. מבוני דפוס ליל-הסדר ויתר החגים. מ-1939 הורה מוסיקה, שר וניצח על מקהלות באזור ובבית השיטה. בין 1947-8 גויס לארגון חיי התרבות במחנות של העולים בקפריסין.
ארנסט הניח את היסוד ואף ניהל את האולפן למוסיקה "גלבוע". במשך שלוש שנים, מ-1959 חינך מורים וגננות בסמינר "אורנים". אחר כך, ייסד, ניהל ולימד גם במכון להכשרת מורים למוסיקה שם.במשך שמונה שנים עסק ארנסט בפעילות מוסיקלית בקצרין וברמת הגולן ונהנה מאוד. לאחר מכן כ"פנסיונר", עמדו לרשותו שנות פנאי בהן עסק להנאתו בספרות, בנגינה ובביקורים הדדיים של חברים מהארץ והעולם. כדרכם של אנשים שהאמנות היא חייהם, היה ארנסט רגיש מחד ומתקשה להסכים עם דברים שאינם לרוחו מאידך.
בשנים אחרונות לא שבע ארנסט נחת מהקורה סביבו, הוא לא התמכר לביקורת אלא המשיך בתחומים המעניינים והאהובים עליו. הוא תמך בתרצה במשך שנים עד אשר באחת, הפך הוא עצמו משותק ומרותק למיטתו ונזקק לטיפול.
ארנסט, עצמאי כל חייו, לא רצה להיות תלוי ולחיות חיים ללא איכות. וכך נדם ליבו.
היה בן 82 במותו.



עיון נוסף
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
בא יבוא היום יגור לא ידוע יהודה שרת הרכבים קוליים ארנסט הורביץ לא ידוע
חג (זהבי) נען רחל בלובשטיין דוד זהבי שירי משוררים; שירי עבודה ומולדת ארנסט הורביץ מקהלת האיחוד
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות