הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
יורם אילן
פועלו של היוצר:
ישוב: יטבתה
יורם (ג'ורס) אילן, נולד בשנת 1970. גדל והתחנך בקיבוץ יטבתה.
מילדותו, התבלט בכישרון מוזיקלי. הוא החל לנגן פסנתר וחלילית כבר בגיל 5 ושנה אחר כך החל לשיר במקהלת בית הספר. בגיל 8 החל לנגן אקורדיאון, בגיל 10 ניגן בגיטרה קלאסית ועד גיל 14 ניגן גם בקונטרבס שהפך לכלי הנגינה העיקרי שלו. כילד ונער צעיר נחשב יורם "לנגן של הקיבוץ" והופיע בכל חג וטקס. בתיכון, ניגן בכמה להקות קצב שעבדו במועדוני ריקודים ומלונות באילת וכן, ניגן בהרכב ג'אז קאמרי ובתזמורת הטיילת שהתמחתה בסגנון ביג-באנד.
לצד זאת, למד יורם קומפוזיצייה והרמוניה אצל מספר מורים כגון גיל בן-צבי, אייל סלע ויאיר דלאל. 
במקביל, הפך יורם כבר בתיכון לאיש הגברה ועבד עם אמנים ישראליים מהשורה הראשונה אשר פעלו בסוף שנות השמונים. היכרויות אלו סללו עד מהרה לשיתופי פעולה וניגנה במועדוני הרוק של תל אביב כגון רוקסן ולוגוס המיתולוגיים.
לאחר הצבא נסע יורם לאירופה להשתלם בבניית כלי נגינה בבית המלאכה של חברת Sandberg בבראונשוייג-גרמניה, ובמקביל למד אקוסטיקה ותורת הכלים בבית הספר הבינלאומי שליד הקונסרבטוריון של ברלין.
לאחר שחזר ארצה השלים תואר ראשון בביצוע על קונטרבס ג'אז ותואר ראשון בקומפוזיצייה וניצוח באקדמיה למוזיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים, ולאחר מכן סיים תואר שני באוניברסיטה העברית בהתמחות לקומפוזיציה לקולנוע ותיאטרון, ותואר בחינוך מטעם מכללת לווינסקי.
בשנים אלו השתלב יורם אילן כמפיק מוזיקלי וכטכנאי סאונד במספר פרוייקטים והיה בין החלוצים שעברו לעבוד באולפני הקלטה מבוססי מחשב. בעשור האחרון ליווה יורם אילן הקמתם של עשרות אולפני הקלטה מבוססי מחשב, הן מצד התיכנון האקוסטי, והן מהצד של הוראת טכנאות קול ועיצוב סאונד.
בעשור האחרון שימש יורם כמרצה באקדמיה למוזיקה ובאוניברסיטה העברית למספר קורסים בתחום הוראת הקומפוזיצייה. בשנת 2008 החל יורם את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, אותו הוא עתיד לסיים בימים אלו בנושא שפתו המוזיקלית של המלחין יוני רכטר בראי החברה הישראלית של שנות השבעים, וכן, משמש יועץ ומרצה בתחומי לימודי אקוסטיקה, טכנאות סאונד ולימודי מוזיקה פופולארית במספר מוסדות להשכלה גבוהה.
בשנת 1998 הקים וניהל יורם את מגמת המוזיקה בתיכון מעלה-שחרות אשר בקיבוצו יוטבתה, ובכך, השלים למעש מעגל של חינוך מוזיקלי נרחב וקפדני שהחל בילדותו.

חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
הו יוטבתה מקום נהדר יטבתה יורם אילן יורם אילן חג המשק; שירי הווי יורם אילן חברי המשק
טעם יטבתה יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות יורם אילן חברי המשק
יום חדש עלה יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות יורם אילן חברי המשק
מביטה אל המחר יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות; שירי הווי יורם אילן מקס סיגל; ענת בן יוסף
נומה נים יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות; שירי ילדים יורם אילן חברי המשק
נעימה יטבתה יורם אילן יורם אילן אינסטרומנטלי; הצגות יורם אילן לא ידוע
נפרדת יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות; חג המשק; מוזיקה עכשווית; מוזיקה עכשווית, המיטב יורם אילן ענת בן יוסף
ערכים יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות; שירי הווי יורם אילן חברי המשק
תן שוקו יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות; שירי הווי יורם אילן חברי המשק
תעיזו, תתמידו, תצליחו יטבתה יורם אילן יורם אילן הצגות יורם אילן חברי המשק
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות