הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
סורי הוי סורי
מילים משה כרמי
השיר

מילות השיר
סוּרִי, הוֹי סוּרִי, רוּחַ רָעָה
נָא אַל תָּנִיעִי מֵיתְרֵי אָהֳלִי
לְשָׁלוֹם יַלְבִּינוּ, יָאִירוּ יְרִיעוֹתַי
נוּחוּ, הוֹי נוּחוּ, יְרִיעוֹת-אָהֳלִי.

תווים\מילים

אודות השיר
השיר נכתב במקורו כקנון. הוקלט ע"י יפתח מזור לצורך תיעוד. 
פסנתר ושירה: סמדר כרמי גיברמן. 

השיר נכתב בעין חרוד בראשית ימיה, ליד מעין חרוד במחנה האהלים "שהלבינו לרגלי הגלבוע". הוא מתייחס גם לרוחו של שאול המלך, אשר צלילי כנרו של דוד שככו את סערתה. 

מפי סמדר כרמי (מבצעת השיר וביתו של מלחינו): 
בתווים של השיר "סורי הוי סורי" (המוצגים בדף השיר) כתבתי רק בשורה הראשונה ובשורה האחרונה את הליווי , שהוא רק שני אקורדים. הוא נמשך גם בשורה השניה, אבל לא טרחתי לכתוב אותו. זה מובן מאליו. ניתן לשים לב ששני האקורדים הם דרגות IV ספטאקורד, ו-V ספטאקורד, ויש תחושה של היות נע ונד, ואף פעם אין מגיעים לטוניקה. הסיום הוא על הדומיננטה המז'ורית ובבס יש כל הזמן נקודת עוגב. יש כאן מעין אוקסימורון של משהו קבוע עם משהו משוטט, מרחף, שאינו מוצא מנוחה, מה שמתאר כל כך יפה את משמעות המלים של השיר. יכולים להיכנס שמונה קולות בקנון, אבל גם בשלושה או ארבעה הוא מכיל את כל צלילי ההרמוניה.
אינני יודעת את שנת חיבור השיר. אבל זה היה בעין חרוד ליד המעיין, כלומר בין השנים 1925 - 1930. בשנת  1930  עין חרוד עלתה אל גבעת קומי והחלו לגור בבתים. ליד המעין גרו באוהלים.
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות