הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
שהייתי שלך
ישוב מעברות
מילים נתן זך
ביצוע עפרה חזה

מילות השיר
כי ישאלו היכן אני
מתעטפת ביגוני
כל שאהבוני
לא ידעו ערגת נפשי
בואה בואה ושאל
שאל לליבי

שהייתי שלך בטרם עוד הייתי
רק בשפתיך אמצא מנוח לי
ידעתי מה היה לי
ואת כל אשר אחסר
בואה בואה ושאל
שאל לליבי

כי ישאלו למעני
את פני איטיב בראי
צאו וראו השחר
עוטה תקוות שני
בואה בואה ושאל
שאל לליבי
השיר ב-YouTube
אודות השיר
כמו רבים מהשירים של נסים נסימוב ז"ל, השיר ''שהייתי שלך'' הולחן לפסוקים מהתנ"ך. עפרה חזה מסרה את השיר לזך ובקשה ממנו לכתוב לו מילים שאינם מהתנ"ך. זך נעתר וכפי שהעיד זה היה מקרה יחיד במינו שהוא כתב מילים למנגינה (לרוב זך לא התאים מילים למנגינות). לדבריו, זה גם השיר האחרון שהוא כתב לו מילים. הלחן כיוון אותו לכתוב בסגנון רומנסה ספרדית. השיר מופיע בסרטו של דוד פרלוב על נתן זך שם רואים את זך שר אותו בהתלהבות. השיר יצא בתקליט האחרון של עפרה חזה. 
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות