הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
פועלו של היוצר:
ישוב: מעברות
קטעים מתוך יצירה בת 6 פרקים בשם 'שיר השירים' המבוססת בעיקר בפרקים מ'שיר השירים' אותה הלחין נסים נסימוב לכבוד חג ה-20 למעברות, 1945. ביצירה המקורית השתתפו כמעט כל אנשי קיבוץ מעברות. המופע כלל מחזה שלם בבימויו של משה לוי (במאי תיאטרון האהל) ומחולות אשר נכתבו ע"י האחיות שושנה ויהודית אורנשטיין- מחלוצות המחול בארץ. אנשיו התחפשו לדמויות תנכיות אותן תפרה אשתו של משה לוי- לאה דגנית ע"פ עיצובו של האמן משה פיליפ . 
שחודשה בשנה 2007 בפסטיבל 'צלילים במדבר' המתקיים מדי שנה בקיבוץ שדה בוקר. 

החידוש הראשון ליצירה היה בשנת 2004 ביזמת מיה שביט (שזכרה מילדותה את הביצוע המקורי משנת 1945) יחד עם יאיר נסימוב (בנו של המלחין) שגם הקליט אותה באולפנו (ניתן למצוא את ההקלטות מאירוע זה באתר זמרשת, לחצו כאן). כשלוש שנים אחר כך (2007) עלתה היצירה בשלישית עם אותם גופים מבצעים על במת פסטיבל "צלילים במדבר" בשדה בוקר (שת"פ בין פרופ' מיכאל וולפה למיה שביט), ושנתיים לאחר מכן (2009) בוצעה שוב בקיבוץ מעברות.

חלק מקטעי היצירה יצאו את גבולות הקיבוץ וזכו לביצועי מקהלות וסולנים שונים כמו גם ביצועים בלילות סדר קיבוציים. ביניהם ניתן למנות את השירים הבאים:
  • הנה הסתיו עבר
  • עורי צפון
  • שובי שובי השולמית
  • שמאלו תחת ראשי
  • רפדוני בתפוחים

עיון נוסף
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
אני לדודי מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מן המקורות; שירי אהבה; שירי ארץ ישראל; שירי ארץ ישראל, המיטב; שירי חתונות לא ידוע ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב); יהודית רביץ
אני לדודי מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מן המקורות; שירים ישנים ואהובים ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
הנה הסתיו עבר מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; מן המקורות ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
חולת אהבה אני מן המקורות נסים נסימוב מוזיקה אמנותית; מן המקורות; שירי אהבה ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב); יהודית רביץ
עורי צפון + חולת אהבה מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מן המקורות; שירי אהבה; שירי חגים; שירי שבת וחג, המיטב; שירים ברצף לא ידוע ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב); יהודית רביץ
קטעים משיר השירים מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; מן המקורות; שירי חגים; שירים ברצף לא ידוע ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
שועלים בגני מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; מן המקורות; שירי חגים; שירי טבע ועונות השנה; שירים ישנים ואהובים לא ידוע ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
שיר השירים מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; מן המקורות; שירי חגים; שירים ישנים ואהובים לא ידוע ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
שיר השירים מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; מן המקורות ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
שיר השירים מעברות מן המקורות נסים נסימוב הרכבים קוליים; מוזיקה אמנותית; מן המקורות ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
שמאלו תחת ראשי מעברות מן המקורות נסים נסימוב ?; מן המקורות משה לוסטיג ביצוע ל'שיר השירים' (נסימוב)
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות