הפעל רדיו
שירה עובדת
פרויקט 'שירה עובדת' מציג לראשונה לפני הציבור הישראלי את הזמר הקהילתי שהולחן בקיבוצים ומעולם לא עזב את גבולותיהם. כך נפתח צוהר לתרבות מוזיקלית רב-גונית שהתפתחה לאורך הדורות ביישובים
ארז
קיבוץ אֶרֶז נמצא בצפון מערב הנגב בין אשקלון לשדרות. שייך למועצה אזורית שער הנגב.
הקיבוץ עלה על הקרקע בתאריך 26 באוקטובר 1949. מייסדיו היו מיוצאי הגדוד השלישי בחטיבת יפתח של הפלמ"ח שכמה מהם נלחמו באזור במבצע יואב. באוקטובר 1950 עבר הקיבוץ למקום בו היה עד לשנת 1948 הכפר הערבי דימרה.
בשנת 1952, בזמן הפילוג בקיבוץ המאוחד, עזבה קבוצת חברים את ארז ועברה לצובה.
מתוך: ויקיפדיה

כך מספר יצחק נשרי, על הווי התרבותי בראשיתה של קבוצת ארז: 
ראוי להזכיר את להקת המחול הנועזת שגם התיימרה להופיע בכנס המחולות הארצי של הימים ההם בדליה.
היה חדר-קריאה למעוניינים, פה ושם נערכו ימי-עיון והרצאות וכן היו ירחי-עיון - בעיקר בתחום הפוליטי-כלכלי והבטחוני. התקיימו שיחות עם אישים מרכזיים של התנועה בשאלות שעמדו על סדר-היום הקיבוצי. אנשי
"ידיעת-הארץ'' המקומיים משכו לטיולים ברחבי הארץ. 
בשנים הראשונות קיימנו גם מסיבות משותפות עם גרעינים ומחנות-עבודה מזדמנים. הגרעינים לכפר-עזה ולגבים קיימו את טקס הכרזתם כגרעין התיישבותי - אצלנו.
בעשור הראשון היו גם חגים גדולים עם תכונה רבה לקראתם - חג-השלוש לקבוצה הוחג עם הצטרפות גרעין "יסעור". ברוח הימים ההם הוכן '"אמפיתאטרון"' מתאים וגובשה תכנית שהלמה ערב גדול - ביטוי לתחושה שעל אף הפילוג והעזיבות שעברו על הקבוצה באותה עת - יש עתיד ויש מחר טוב יותר.
מתוך: התחלות קשות, יצחק נשרי, 1993
חדש

שם השיר ישוב מילים לחן תיוג עיבוד ביצוע
שיר חג ה-5 ארז עמנואל זמיר עמנואל זמיר חג המשק; שירים על קיבוצים אוֹרי מוסטקי
שיר לארז ארז יוסי דרור תמר (תמי) סוברן חג המשק לא ידוע
אתר זה הינו מטעם התנועה הקיבוצית
האתר פועל ברשיון אקום
האתר נתמך בנוסף על-ידי:
© האתר נולד מכוונות טהורות של שימור הזמר הקהילתי, ואין בכוונתו להפר זכויות יוצרים. אם אתם חפצים להסיר שיר או פריט כלשהו מתוקף זכויות יוצרים או מטעמי צנעת הפרט אנא הודיעו לנו ונפעל בהתאם. זכויות היוצרים ביצירות שמורות למחברים ו/או לאקו"ם. הצפייה וההאזנה ליצירות הנמצאות באתר נועדו לשימוש פרטי בלבד. אין להעתיק או להפיץ את היצירות למטרה כלשהי בלא אישור מנהלי האתר. הקלטות השמע באתר שנעשו לפני יותר מחמישים שנה הן נחלת הכלל בהתאם לחוק זכויות יוצרים תשס"ח. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות